Wczytuję dane...

Oleje

Oleje do smażenia i jako dodatek

Olej to produkt niezbędny w każdym domu, jest źródłem licznych witamin oraz wolnych kwasów tłuszczowych, kwasów omega-3, omega-6. Olej wydobywa smak z potraw i pozwala na rozpuszczenie (a co za tym idzie wchłanianie) licznych witamin. Odpowiednio dawkowane oleje są gwarancją dostarczenia do organizmu niezbędnych mu składników oraz prawidłowego funkcjonowania organów (np. skóry).

Do smażenia najlepiej używać olejów zawierających nasycone lub jednonienasycone kwasy tłuszczowe- kwasy nienasycone pod wpływem temperatury rozpadają się, jednocześnie tracąc wartości odżywcze. Kolejnym kryterium jest rafinowanie, oleje nierafinowane nie nadają się do smażenia dlatego, że mogą mieć w sobie dodatki, które pod wpływem temperatur ulegać będą procesowi spalania i przekształcenia w szkodliwe substancje.
Podsumowując smażyć należy na oleju z jak najmniejszą ilością kwasów nienasyconych i rafinowanym, a oleje nierafinowane o dużej zawartości kwasów nienasyconych powinno używać się w formie nieprzetworzonej np. do sałatek.

Oleje można stosować nie tylko poprzez ich spożywanie ale np. w ramach olejowania włosów. Taki zabieg poprawia ich kondycję- zapobiega wypadaniu, wygładza, nawilża. 

Sortuj według:
Wyświetl po produktów